Pommiauk või usupealinn

Kui minult küsida, mida peaks Eestis muutma, siis ma vastaksin, et inimeste hirm kõige ees, mis alguses tundub võõras ja hirmutav. Kui minult küsida, mida ma tean Aserist, siis ma ütlen, et sellega seostuvad mulle eelkätt mahajäetud majad ja telliskivikriisi järel tühjaks jooksnud alevik. Täna teame me Aserist palju rohkem. Me teame, et kohalikud elanikud protseteerivad selle vastu, et üks usuline liikumine linnas kinnisvara ostab ja Aseri elanikud kardavad, et liikumine kujundab linna elulaadi oma soovide järgi ümber.

Andke mulle nüüd andeks minu naiivsus ja võhiklikkus, aga ma ei saa aru, kus see probleem on ja mille vastu need kohalikud võitlevad? Ühes kommentaaris kirjutas keegi, et see on sama nagu gay´dega, et inimesed kardavad, et paljalt gay poole vaatamine muudab neid ka gay´ks, et ega siis usklikega linna jagamine teid usku ei pööra. Loomulikult tuli sellele vastus, et pühaissandaristivägi, kas sina tahaksid oma lapsi kasvatada linnas, kus usklikud neid mõjutada saavad ja piibliga taga ajamas käivad. Esiteks, ma olen suhteliselt kindel, et keegi  ei hakka inimesi vastutahtmist pühasse vette uputama ja piibliga taga ajama ja teiseks, ma ei tea, parem ajagu lapsi piibliga tegelased taga kui töötud alkohoolikud mahajäetud majadest. Eelmise aasta detsembris ütles vallavanem, et Aserist pole mingit tolku, vaid kulud. Äkki oskab keegi sellega midagi mõistliku peale hakata ja ostab ära. Isegi teed olla nii kitsad, et oma bemmiga ei mahu ära.

Nüüd on siis keegi leidnud linnale, mida niikuinii ootab sellisel kujul väljasuremine, mingi eesmärgi ja otstarbe, aga selle vastu on vaja protesteerida, sest… mul jääb võhiklikkusest lause lõpetamata. Vastake palun teie, harige mind rumalat! “Maikuu seisuga oli liikumine Aseris omandatud 13 korterit ja kaheksa eri ehitist, alates varemetest, kuhu rajatakse ühiselamu kuni veetornini välja, millest peaks saama palvetorn koos korteritega. Raha tuleb jumalaotsijate sõnul eelkõige annetustena teiste maade kristlastelt”, kirjutab Delfi. Näete lauses sõna varemed jah? Et siis parem olgu linn varemetes, aga peaasi et usklike ei tule?

Parem pommiauk kui usupealinn.

19 thoughts on “Pommiauk või usupealinn

  1. Eile abikaasaga Aserisse sõites naeris mees, et ole ettevaatlik, kui autost välja lähed, pööravad su usklikuks kohe 😅 tõin välja ka kohe enda arvamuse selle kohta. No nagu EKRE pealikud hirmutasid, et kui te meid ei vali, siis saabub Eestisse hordide viisi moslemeid, kes teie naised ja lapsed ära vägistavad ja tapavad. Meie seda ei luba, valige meid (ei ole tõesti konkreetselt neid sõnu öeldud, kirjutan nii, nagu mulle mulje jääb). Aseri inimeste hirm on umbes sama. Eestvedajad annavad infot, hirmutavad, et näe..tulevad ja ostavad meie Aseri ära, pööravad kõik usku ja nii ongi 😀 piketeerijate seas aga olid enamikus need, kes kell 10 hommikul usuhullude peetava kaltsuka (üliäge kaltsukas on! Olematud hinnad) ukse taga on ja rõõmuga ostlevad. Kui kahepalgelised.

    • Klassikaline Eesti kipub see juba olema, et oleme kahepalgelised ja hirmutame. A kle vaata, EKRE pn ju oma sõna pidanud – hordide viisi moslemeid pole tulnud:D Nõme nali, I know, aga no mida siin muud öelda enam

  2. Jah..tänu EKREle meil neid pole tõesti 😅 Aseri värki vaatan mina kõrvalt ja natuke muigan, kuid püüan end üldisemas plaanis kursis ka hoida. Vallavanem on meil aga tõeline pärl. Või mitte. Saaks vaid pildil olla, linte lõigata ja mõtlematuid avaldusi teha. Tuumajaamad ja mis kõik siia tahab tuua 😀

  3. Aga millega saab usu puhul hirmutada? Et pead söögipalvet lugema hakkama? Või millega? Ma homofoobidest saan aru, neil seondub see kohe seksiga ja seks võib inimestele hirmutav tunduda, aga millega usk seondub? Mul seondub peamiselt palvetamisega, aga see ju pole hirmus. Alguses võib raske olla kogu teksti päheõppimine, mida palvetamisel vaja läheb, aga üldiselt see pole ju ka nii hirmus.

  4. Kui juba EKRE jälle mängu toodi, siis minu arust ei ole eriti vahet, kas väikeses Eestis annab tooni EKRE või Aseris usuhullud. Kui te kõik ütlete, et Aseris usuliikumine midagi ei saa muuta, siis ei saa ka EKRE Eestis midagi muuta. Sest ega usk või poliitika võrm pole, kes end kintsu külge kinni haagib, sellele, kes seda ei soovi.
    EKRE poolt võib öelda seda, et nemad on esialgu tüüri juures ainult neli aastat, pärast pole teada, kas on või pole. Ses suhtes pole probleemi neid ära taluda, pealegi on aastate jooksul poliitmaastikul hullematki jama toimunud, rahvas on selle vaikides kõik alla neelanud ja unustanudki. Usuliikumise puhul tähtaega paigas pole, aga küllap kinnitavad kanda ikkagi pikemaks ajaks. Võimu mastaapsus on muidugi erinev, samas ajafaktor on ka erinev.
    Mina usun, et oma jälje jätab kõik, mis toimub inimese koduriigis, kodukülas, kodus.
    Mu vanaonu elas asulas, kus oli hullumaja. Igal pool mujal räägiti, et ega see ju kohalikku elu suurt ei muuda. Muutis ikka. Kõik tiirles ümber hullumaja ja tema patsientide.
    Mina aga pigem valiksin vaimupuudega inimesed usuhullude asemel, sest esimestel on vähemalt hooldajad loodetavasti terve mõistusega. Usulahul tõenäoliselt on täpselt vastupidi.
    Väikeses plaanis on minul isiklikult Aserist ükskõik. Suures plaanis ütlen, et silmakirjalikkuse tipp on öelda, et gay, pagulane ja usklik ei nakka, aga ekreist nakkab. Kuidas kolm püsivat nähtust ei nakka ja üks ajutine äkki nakkab nii, et kole kohe? Selgitage, kus on probleem ja mille vastu te võitlete?

  5. Mina olen kristlane ja ma ei saa samuti aru, et mida need inimesed täpsemalt kardavad?
    Okei, jaa, kristlaste seas on palju ka selliseid “uhhuu, virutan sulle Piibliga pähe” tüüpe, aga minu meelest on neid äärmuslikke tegelasi igas valdkonnas. Ja ma olen veendumusel, et igal ühel on õigus uskuda millesse või kellesse iganes tahes.
    Mul on näiteks sõbranna, kes siiralt usub koputamisteraapiasse ja et ilma selleta oleks ta elu palju raskem. Teine usub hingede rändamisse ja kolmas vodoosse jne. Ühesõnaga, see mida ma öelda tahan, on see, et me kõik usume millegisse. Kes Jumalasse, kes nõidadesse, kes kividesse, kes iseendasse ja kes usub oma meest / naist. Ja kokkuvõttes tekib minul alati küsimus, et mille poolest on üks usk teisest usust hirmutavam?

    • Oi, ma ei teadnudki, et sa kristlane. Milline vahva üllatus. Ses mõttes, et ma ise ei ole (klassikalises mõttes) usklik, aga see tõestab jälle seda sama fakti, et usklik ei võrdu usuhull, kes teisi Piibliga pähe taob, vaid tavalist normaalset inimest, kes usub. Millessegi/ kellessegi nagu sa ka ise ütled ja olen nõus sinuga. Mille poolest üks usk on hirmutavam kui teine?

    • Ega usklik ei võrdugi usuhulluga. Aga küsimusele, mille poolest üks usk teisest erineb, on mõnes mõttes päris lihtne vastata. Kui ma usun iseendasse, oma mehesse, kividesse oma kapi peal, käin oma perega enda isikliku hingerahu tarbeks kirikus või mošees, siis ei olegi vahet, sest kogu see tegevus puudutab ainult mind ja minu isiklikku tunde- ja hingeelu. Niipea, kui tegevus tõuseb kõrgemale tasandile, nt. kogukond, riik jne., hakatakse mõtlema oma haarde laiendamisele ja tegevuse rahastamisele, tekivad küsimused ja suured erinevused. Ka siis on võimalik, et kõik jääb mõistlikkuse piiridesse või väljub neist raamidest, nagu on juhtunud Saksamaal mošeede rahastamisega. Ma ise sattusin noorena Lõuna-Eestis ühe sekti haardesse, mis oli äärmiselt õõvastav ja ahistav kogemus. Alles hiljem sain teada, et see oli Euroopas levinud sekti Eestis juuri ajama hakanud haruke. Ei tea, mis neist inimestest tänaseks saanud on. Kuritegelikud nad ei olnud, kinni hakata polnud kuskilt, aga manipulatsiooni kõrgeim klass oli see küll. Ja selliste eest tuleb inimesi kaitsta.
      PS. Aseri oludega pole üldse kursis, huvitav teada, et sellised sündmused toimumas.

      • Täiesti teemaväliselt😊. Lugesin hiljuti üht huvitavat mõttekäiku, kus arutleti, et miks on nii, et kui mina räägin jumalaga, nimetatakse seda palveks, aga kui jumal räägib minuga, peetakse seda hallutsinatsiooniks😂.

  6. Uurisin ja lugesin natuke veel. Tundub, et ei kardetagi usku ja sellega seonduvat, vaid kohalikele tundub, et usu kattevarjus tehakse hoopis suuremaid tegusid. Aserlased ei taha, et müüakse maha nendele tähtis rahvamaja, millest (mulle tundub) kogu jant alguse saigi..see avalikustamine siis. On välja hõigatud igasugu asju, sealhulgas arvatakse tegemist olevat spioonidega 🤷‍♀️ neid häirib, et kui terve elu on saanud oma kodukohas vabalt jalutada, siis nüüd kinnistute ostmisega on tekkinud aina enam eramaa silte ja keelualasid, kus viibida ei tohi. Justkui oleks oma kodus vangis ja liikuda ei tohi. Eks see teema sügavam, kuid piketeerijate gruppi ma ka seepärast minema ei hakka (facebookis grupp, kus vahetatakse infot ja tundub mulle ikka päris asjalik koht. Ses mõttes, et tehakse ikka korralikku tööd uurides ja puurides), et päris kõigest sotti saada. Osad tuttavad ikka jagavad sealt grupist videosid ja tekste. Natuke ka selline “mis nad tulevad siis meie õue peale kaklema” olukord minu arvates.

    • Njaa… et umbes siis nii, et siiani olen harjunud maja tagant läbi vana maja hoovi poodi minema, aga nuud pandi otsetee kinni ja peab poodi minema teed pidi.
      Ilmselt on alati nii, et pole päris must ja valge ning ajakirjandus annab edasi rohkem seda, mis kirgi kütab, aga kaklemise asemel oleks kindlasti ka muid lahendusi. Arvan ma naiivselt vist.

  7. Ise väga veendunud ateistina saan küll elanike probleemist aru. Juhul kui elaksin juba sellises kohas kus tulevad usuhullud ja hakkavad võimust võtma ning elu korraldama, oleksin väga häiritud. Ja teisest küljest isegi mitte ei koliks sellise mainega kohta. Religioon ei ole lihtsalt kusagil vaikselt omaette palvetamine, piibliga taga ajamine, nagu sa ütlesid on ajupesu. Jah mind häirib kui inimesed üritaksid mulle peale suruda oma usku ja mind veenda et ma usuksin väljamöeldud muinasjutu tegelasse samas kui nad ise ei suuda kuidagi tõestada et selline asi sellisel kujul on olemas nagu jumal kes on lisaks kõigele sadist oma olemuselt luues maailma sellisena nagu see on. Religioonis ei ole mingit loogikat. Ja kristlus ei ole parem kui islam. Silmakirjalik on seda isegi väita sest mõlemad grupid, kaasaarvatud muidugi kõik muud tuhanded usud maailmas, põhinevad samal asjal-inimeste väljamõeldud kujutis. Usuga käib kaasas väga palju kahjulikke mõttemalle ja üldiselt üheski usus ei ole naine ja mees võrdsed vaid naine siiski madalam olend. Ma saan aru et meie kristlikud inimesed siin ei käi jumala nimel kedagi õhku laskmas aga see ei tähenda küll et kristlus oleks kuidagi õigem, arvestades fakti et see usk on ka toodud neile sisse sõjaga. Maailma mastaabis on mittereligioosset maad palju arenenumad. Isegi Aasias on ateistlikud maad arenenumad ja rohkem heaolu neis. Seega jah, aga igaüks võib ju oma kodus palvetada palju tahab kui ta arvan et sellest kasu on, aga tuua seda siiski ühiskondlikule tasandile ja enda ümber üritada inimesi mõjutada. See on big no no! Usk peab jääma välja poliitilistest ja ühiskondlikest otsustest. Kujutan ette et vast ühtegi naist ei jäta külmaks poliitilises otsused Ameerikas, kus ühes osariigis taheti võtta vastu seadus et alaealine vägistatud naine ei saa ka aborti teha , ükskõik milline vaimne ja füüsiline taak see ka naisele ei oleks. Religioon seisab selle taga. Ja lihtsalt lugedes siin blogist ja kommentaaridest kuidas usk seostub ainult palvetamisega, oli kergelt öeldes veider.

    • Kõige usklikumana kõlab selles kommentaariumis Birksi kommentaar – noh et ma usun, et ei ole kedagi kusagil, usun ateismi 😛

      Sry, pidin lihtsalt ära märkima. Paratamatult me usume midagi või siis eitame midagi väga tugevalt.

      Aga Aserist – ma saan aru, et kui mingi hoone on olnud üldiseks kasutamiseks, siis ei taheta, et see järsku vaid mingi sekti kasutada on jms. Ega usklike (kuni pole äärmuslasteni) vastu tavainimesel midagi pole, mul siin on üle hoovi kirik ja suvel laagri ajal oli palvetamine tuppa kuulda, sest kõik toimus õues – väga lahe sellist elu kõrvalt jälgida (kuni nad kõlaritest liiga palju musa ei lasknud ja sinna vahele ruuporisse ei laulnud aga see osa ei puudutanud enam usku vaid laste mänge jms)

  8. Abort lapse kolmanda eluaastani? 😀 noh ma pooldan LOOTE (kes ei ole laps) aborte kolme esimese kuu jooksul. Ja muideks loodus ise ju teeb iseeneslikke aborte samuti üsna tihti. Abort on miski mida naised ikka niisama ei tee vaid olude sunnil. Kus otsas maailmas ja milla on inimesed teinud aborti kolme aastastele lapsele. Veider küsimus. Aga lahe on see kuidas inimesed nagu sina hakkavad küsima mingeid äärmuslikke ja totraid küsimusi. Ja lubage küsida kuidas näiteks ülerahvastatud riikides nagu nt India ja paljud Aafrika riigid, on see kuidagi parem või eetilisem et lapsi saadakse palju ja äärmisesse vaesusesse, ebareaalsetesse tingimustesse kus pole isegi toitu ja normaalset eluaset, sest noh inimeste kultuur ja usk on selline mis keelab ära kaitsevahendi kasutamise sest jumal tahab ju siis peab tulema. Sest noh lapsed on ju õnnistus. Ma siiski pooldan reaalset mõtlemist ja kaitsevahendite kasutamist.

  9. Kui sa vene keelt oskad, uuri natuke Sergei Šidlovski nimega seotud kirjutisi. Tema ususekt tekitab inimestes palju vastakaid tundeid, ühed peavad seda äärmuslikuks ja teatud määral tema isikukultusega seostuvaks, teised muretsevad muude asjade pärast. Rahvusvahelise kristuse otsijate liikumise näol pole tegemist kristlusega selle luterlikus ja katoliiklikus mõttes, vaid sektiga, mis n-ö tavakristlusest on kaugemale läinud. Ilmselgelt on tegemist ka n-ö rahvuslike probleemidega, Aseri eestlased on oma uskumistes teistsugused kui venelased ja muud. Üleüldse on see väga keeruline probleemistik.

Leave a Reply to BirksCancel reply