Seksuaalset vägivalda propageerivad “Disney” multikad

Andke mulle andeks ilmselt minu rumalus, aga ma olen elanud 40 aastat teadmises, et inimestel on olemas “common sense“. Noh, et kui ma loen muinasjuttu Raputslist, siis ma ei usu, et tegelikkuses oleks võimalik kedagi oma juukseidpidi tornitippu tirida, või et metsa eksinud lapsed hakkavad heast peast kellegi maja sööma ja selgub, et maja ongi söödav või et kui prints suudleb Lumivalgukest, siis ärkab too üles ja nad elavad õnnelikult elu lõpuni. Ma olen kuidagi mõelnud, et muinasjutud on väljamõeldised ja tegelikult lihtsalt ilusad lood. Võib olla lapsena olen ka unistanud printsist valgel hobusel, aga üsna kiiresti sai ka see selgeks, et päris nii need asjad ei käi ja suure tõenäosusega ei järgnenud sellele ka mingit draamat ega käiku psühholoogi juurde. Muinasjutt on muinasjutt. Või vähemalt oli.

Täna ei ärka enam Lumivalgeke peale printsi suudlust üles, nad ei abiellu ja ei ela õnnelikult elu lõpuni. Või noh ta ärkab ikka üles, aga annaks printsile vastu vahtimist, et too teda magamise ajal ahistas, lausa seksuaalselt ära kasutas, jookseks kohe advokaadi juurde, esitaks nõudekirja, läheks kohtusse ja prints pannaks kui seksuaalkurjategija vangi. Sest printsess ei ole suudluseks luba andnud.

Päriselt kui kaugele saab minna asjade muutmise ja üleanalüüsimisega? Kas me tõesti oleme nii kaugele jõudnud, et ei suuda poistele/meestele selgeks teha, et kui nad on vaadanud Lumivalgekese multikat ja näinud seal magava printsessi suudlemist, siis see ei tähenda, et nad võiksid mõnda majja sisse murda ja naisi suudlema hakata, ilma et me peaksime üht igivana muinasjuttu muutma hakkama? Ja uskuge mind, ühe multika pärast ei hakka küll tüdrukud endale nö printse ligi laskma. Et tuleb võõras mees, leiab majast magava naise ja naine laseb end suudelda, sest multikates on nii ja see lõppeb ilusa elu, poole kuningriigi ja jumal teab millega veel.

Kas kaine mõistus ja loogiline mõtlemine on tõepoolest kaduv nähtus? Kõike on vaja tsenseerida ja muuta, sest ehk äkki muidu mõni inimene mõtleb, et aga multikas ju oli nii, miks siis päris elus ei või. Päriselt?

5 Comments Add yours

  1. P. says:

    No sellise loogika järgi tuleks väga-väga palju muinasjutte ära keelata. Küll raiutakse päid, poodakse ja misiganes muul moel tapetakse mingeid tegelasi mingite pisiasjade pärast, mis kuningale, printsessile või kellelegi muule tähtsale ninale ei meeldinud… See päris ellu üle kanda on palju hirmsam kui see, et prints kedagi luba küsimata suudles.
    Tegelikult kui nokkida veel selle Lumivalgekese teema üle, siis kas prints ikka suudles luba küsimata? Jah ta otseselt ei küsinud ega saanud ka nagunii teada vastust, kuid eelnevalt oli teada, et nad olid juba armunud ja prints teda kõikjalt otsis. Armunud inimesed peavad ka üksteiselt luba küsima? Päriselus vaevalt, et kallim oma armsamat enne üles kolgiks ja luba küsiks, sooviga teda suudelda nt 😀 Haha. Täielik komöödia no. Issand.. kas ma oma magavatele lastele põsemusi ikka võin teha, sest et nende keha ja äkki nad ei tahagi…

    Like

    1. Eveliis says:

      Ma just m¨tlesin ka, et meil on komme, et kodust ei lähe ära enne kui on teineteisele musi antud. Aga mõnikord ma veel magan kui Marek ära läheb ja ta annab musi magavale minule (ja Idale), et kas see on siis nüüd ahistamine? Seksuaalne vägivald, sest ta ju ei tea, kas ma lubasin ja minu “abitut” seisundit on ära kasutatud. Ja ma ise annan Idale musi, kui ta juba sügavalt magab – olen ka ahistaja?

      Liked by 1 person

  2. Hõbe says:

    No vaata. Ma ei kahtle karvavõrdki, et SINA suudaks oma pojast inimese, mitte vägistaja, ahistaja või niisama onu Heino kasvatada (vabandan toredate Heinode ees, muidugi mõista).

    Aga kuna meil ON nii palju vägistajaid, ahistajaid, onu Heinosid ja NII PALJU SÜSTEEMSET ohvrisüüdistamist, siis ma ei näe, mis kahju see teeks, kui vähemalt proovida nende oskamatute lapsevanemate tööd nende eest ühiskondlike muudatustega ära teha. No ja kui 15 aasta pärast ikka vägistavad, ahistavad ja trennilastele kätt püksi ajavad, vabalt võime kõik need nõusolekuta musid ja pruudiröövid ja pahaaimamatute omaette hoidvate nõidade kodumajade vandaliseerijad tagasi tuua. Ja kui Pipi isa ümbernimetamine Lõunameresaare kuningaks kah rassismi ei vähenda, paneme sinna ka selle neegrikunginga tagasi, pole probleemi. Ilma sarkasmita.

    Aga midagi ei muutu, enne kui need, kes oskavad ja suudavad, hakkabad midagi muutma.

    Väga hea postitus, muide!

    Like

  3. nuhk albert says:

    Lihtsalt vahemärkusena, klassikalised muinasjutud ei olnud lastele suunatud, sellest ka see vägivald, mida omal ajal tajuti hoopis teisiti. Pealegi on need siiski õpetlikud lood. Nt Punamütsikese taustaks räägitakse, et see pidi andma sõnumi, et mets on ohtlik, seal võivad hundid rünnata, aga ka seda et võõraga kaasa minna ei tohi.

    Like

  4. A. says:

    Olen sinuga 100% nõus. Kusjuures eriti meeldis mulle üks kommentaar kuskil, et kammoon, prints ei suudelnud enda teada üldse magavat kaunitari, vaid surnut, kes siis ootamatult ja imekombel ellu ärkas, et kui midagi kohatut propageeritaksegi, siis hoopis nekrofiiliat 😂
    Tegelikult olen olnud arvamusel, et see tsensuur läheb üle piiri juba ajast kui hakati rääkima sellest kui “kohatu” on asjaolu, et Pipi isa on neegrite kuningas. No miks ta ei või siis olla kui nii on kirja pandud, liiatigi veel Põhjamaade kultuurikonteksti arvestades, kus sõna “neeger” ongi tähistanud tumeda nahaga inimest ja kui mõtet edasi arendada, siis miks ei võiks kauge eksootiline meresõitja ühes väljamõeldud lasteloos kusagil eraldatud saareühiskonnas kuningaks saada, olgu elanikud siis pruuni-, beeži- või punasenahksed (antud loos lihtsalt juhtusid olema “pruuninahksed”). Ma ei usu sekundikski, et mõni laps sellest mingisugust valgete ülimuslikkuse tagamõtet välja otsida oskab (vahest ainult siis kui lapsevanem oma lisaselgitustega seda ise kultiveerib), ja seda julgen väita juba puhtalt isikliku kogemuse pinnalt. Olen ju ma isegi Pipiga üles kasvanud ja ma arvan, et olin vanuselt kahekümnele liginemas kui hakkasin märkama, et (Eestis ja Eesti keele kontekstis) mustanahaliste “neegriteks” nimetamise taga võib mõni poliitkorrektsuse etalon mingisugust halvustamist näha, seda, et n-ö rassi tõttu mujal maailmas kedagi diskrimineeritakse või paremaks-kehvemaks peetakse, hakkasin teadlikult aru saama veel hiljem ja mulle ei mahu pähe, miks selline “probleem” vabatahtlikult ka siia eksportida, pole meil ju absoluutselt sellist kultuurikonteksti, mis n-ö ameerikapäraseks rassismiks alust annaks. Muidugi oli (vähemalt minu üleskasvamise ajal) tänaval nähtud mustanahaline inimene ühele Eesti lapsele vaatamisväärsus (st tõmbas tähelepanu, sest sellist asja iga päev ei näinud), aga leian, et sellist uudishimust tekkivat tähelepanu ei saa ju ka lapsele pahaks panna ja riielda, et “vahtida on inetu” vms. Laps vaatab, sest ta pole varem näinud ja see ei tähenda kuidagi, et ta tumedanahalist rumalamaks, halvemaks või vähem väärt inimeseks peaks, küll aga võivad sellised mõtted tekkida, kui me pidevalt vastupidist sisendame, sest järelikult peab seal mingi põhjus olema, kui eraldi seda rõhutama peab.

    Liked by 1 person

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.